Retail online tarieven print tarieven

VAKINFORMATIE VOOR RETAIL PROFESSIONALS

Oplage 7 000
Lezers 15 400
Basis print CPM 230

Tarieven

NL + FR Kostprijs Eenheid CPM
1/8 Pagina € 710,00 per inlassing 46
1/4 Pagina € 1 275,00 per inlassing 83
1/2 Pagina € 2 305,00 per inlassing 150
1/1 Pagina € 3 535,00 per inlassing 230
2/1 Pagina € 5 870,00 per inlassing 381
Cover 1 € 7 070,00 per inlassing 459
Cover 2 € 4 950,00 per inlassing 321
Cover 3 € 4 595,00 per inlassing 298
Cover 4 € 5 305,00 per inlassing 344
QR-code € 1 275,00 per inlassing 83
1/1 pagina Branded Story * € 3 535,00 per inlassing 230
2/1 pagina Branded Story * € 5 870,00 per inlassing 381
Addressable Sampling Op aanvraag op aanvraag -

Prijzen in euro (excl. btw) | Nederlands- & Franstalige editie

Planning

Nr. Datum Thema Deadline res. Deadline PDF
2203-E1 20/09/2022 EINDEJAARSAANBOD 23/08/2022 01/09/2022
2204-E1 24/11/2022 TRENDS 2023 27/10/2022 07/11/2022
2301-E1 10/03/2023 GEKOZEN PRODUCT VAN HET JAAR 11/02/2023 22/02/2023
2302-E1 31/05/2023 FRANCHISING 05/05/2023 16/05/2023
2303-E1 20/09/2023 EINDEJAARSAANBOD 23/08/2023 01/09/2023
2304-E1 24/11/2023 TRENDS 2023 27/10/2023 07/11/2023
Beschikbare adressen 11 926
Online abonnees 11 926

Tarieven

NL + FR Kostprijs Eenheid CPM
Branded News (Publicatie) € 596,00 per inlassing 50
Branded Story (Creatie) € 600,00 per story -
Branded Story (Publicatie) € 596,00 per inlassing 50
Traffic Text Unit € 476,00 per inlassing 40
Addressable Branded Story Op aanvraag op aanvraag -
Dedicated Online Magazine Op aanvraag op aanvraag -
Interesse Display Advertising € 250,00 per jaar 670
Context Display Advertising € 750,00 per jaar 670
Interesse Webshop Display € 500,00 per jaar 670
Context Webshop Display € 1 500,00 per jaar 670
Addressable Sampling Op aanvraag op aanvraag -

Prijzen in euro (excl. btw) | Nederlands- & Franstalige editie

PLANNING

Nr. Datum Thema
2221 25/05/2022 TABAK
2222 01/06/2022 VOEDSELVEILIGHEID
2223 08/06/2022 KRUIDEN
2224 15/06/2022 RETAILMASTERS: INSPIRERENDE RETAILCONCEPTEN
2225 22/06/2022 KANT-EN-KLARE MAALTIJDEN
2226 29/06/2022 MEEST GELEZEN DOSSIERS VOORJAAR
2227 06/07/2022
2228 13/07/2022 RETAILMASTERS: INSPIRERENDE RETAILCONCEPTEN
2229 03/08/2022 WINKELINRICHTING
2230 10/08/2022 RECEPTZINE: HERFSTTOPPERS
2231 17/08/2022 WINKELTOEGANG
2232 24/08/2022 RETAILMASTERS: INSPIRERENDE RETAILCONCEPTEN
2233 31/08/2022 CHARCUTERIE
2234 07/09/2022 BIO
2235 14/09/2022 CHOCOLADE
2236 21/09/2022 RETAILMASTERS: INSPIRERENDE RETAILCONCEPTEN
2237 28/09/2022 PIZZA
2238 05/10/2022 FAIRTRADE
2239 12/10/2022 WK VOETBAL
2240 19/10/2022 RETAILMASTERS: INSPIRERENDE RETAILCONCEPTEN
2241 26/10/2022 DEEGWAREN
2242 02/11/2022 RECEPTZINE: WINTERTOPPERS
2243 09/11/2022 AZIATISCHE VOEDING
2244 16/11/2022 RETAILMASTERS: INSPIRERENDE RETAILCONCEPTEN
2245 23/11/2022 WINKELWAGEN & WINKELMAND
2246 30/11/2022 ATELIER
2247 07/12/2022
2248 14/12/2022 RETAILMASTERS: INSPIRERENDE RETAILCONCEPTEN
2249 21/12/2022 AARDAPPELPRODUCTEN
2250 28/12/2022 BBB
2301 05/01/2023 HUISHOUDPAPIER
2302 12/01/2023 TRENDRAPPORT 2022
2303 19/01/2023
2304 26/01/2023 RETAILMASTERS: INSPIRERENDE RETAILCONCEPTEN
2305 02/02/2023
2306 09/02/2023 RECEPTZINE: LENTETOPPERS
2307 16/02/2023
2308 23/02/2023 RETAILMASTERS: INSPIRERENDE RETAILCONCEPTEN
2309 02/03/2023
2310 09/03/2023 TAVOLA
2311 16/03/2023 GEKOZEN PRODUCT VAN HET JAAR
2312 23/03/2023 RETAILMASTERS: INSPIRERENDE RETAILCONCEPTEN
2313 30/03/2023
2314 06/04/2023 BBQ SEIZOEN
2315 13/04/2023
2316 20/04/2023 RETAILMASTERS: INSPIRERENDE RETAILCONCEPTEN
2317 27/04/2023
2318 04/05/2023 RECEPTZINE: ZOMERTOPPERS
2319 11/05/2023
2320 18/05/2023 RETAILMASTERS: INSPIRERENDE RETAILCONCEPTEN
2321 25/05/2023 TABAK
2322 01/06/2023 VOEDSELVEILIGHEID
2323 08/06/2023 KRUIDEN
2324 15/06/2023 RETAILMASTERS: INSPIRERENDE RETAILCONCEPTEN
2325 22/06/2023 KANT-EN-KLARE MAALTIJDEN
2326 29/06/2023 MEEST GELEZEN DOSSIERS VOORJAAR
2327 06/07/2023
2328 13/07/2023 RETAILMASTERS: INSPIRERENDE RETAILCONCEPTEN
2329 03/08/2023 WINKELINRICHTING
2330 10/08/2023 RECEPTZINE: HERFSTTOPPERS
2331 17/08/2023 WINKELTOEGANG
2332 24/08/2023 RETAILMASTERS: INSPIRERENDE RETAILCONCEPTEN
2333 31/08/2023 CHARCUTERIE
2334 07/09/2023 BIO
2335 14/09/2023 CHOCOLADE
2336 21/09/2023 RETAILMASTERS: INSPIRERENDE RETAILCONCEPTEN
2337 28/09/2023 PIZZA
2338 05/10/2023 FAIRTRADE
2339 12/10/2023 WK VOETBAL
2340 19/10/2023 RETAILMASTERS: INSPIRERENDE RETAILCONCEPTEN
2341 26/10/2023 DEEGWAREN
2342 02/11/2023 RECEPTZINE: WINTERTOPPERS
2343 09/11/2023 AZIATISCHE VOEDING
2344 16/11/2023 RETAILMASTERS: INSPIRERENDE RETAILCONCEPTEN
2345 23/11/2023 WINKELWAGEN & WINKELMAND
2346 30/11/2023 ATELIER
2347 07/12/2023
2348 14/12/2023 RETAILMASTERS: INSPIRERENDE RETAILCONCEPTEN
2349 21/12/2023 AARDAPPELPRODUCTEN
2350 28/12/2023 BBB

TECHNISCHE FICHE

aanleveren print - printformaten - aanleveren online - online formaten

AANLEVEREN PRINT

Wij aanvaarden enkel nog drukklaar publicitair materiaal in de vorm van PDF-files die voldoen aan de PDF/x of Medibel+ normen. Verder bestaat de mogelijkheid de integrale, grafische realisatie van een publicitaire inlassing in handen te geven van onze eigen dtp-afdeling.
Alle printmateriaal in het Nederlands en het Frans aanleveren.

LEVEREN VAN DRUKKLAAR DIGITAAL MATERIAAL

VIA E-MAIL
Max. 20 MB - E-mail: pub@pmg.be / pub@pmg.nl

CUSTOMER SERVICES
Tel.: +32 (0)50/24.04.04

PDF-FILES

NAAMGEVING
Bij de naamgeving van PDF-files, kunt u enkel gebruikmaken van 'cijfers' en 'letters'.
Om een naam in te delen kunt u eventueel '–'of '_' gebruiken.

AANMAKEN
Voor het aanmaken van de PDF-file wordt gebruikgemaakt van uw eigen opmaakprogramma, bij voorkeur met de 'Job Options' van Medibel+ (standaardsettings voor België).
Wij accepteren echter ook de internationale PDF/x norm, evenwel zonder ingesloten kleurprofielen en spot colours. Bij gebrek aan de Medibel+ Job Options kiest u het best voor de standaard job options-settings die verwijzen naar 'Press' of 'Drukwerk' en normaal gezien een correcte hogeresolutie-PDF (2.400 dpi) zullen produceren.

KLEUREN
Enkel CMYK-kleuren kunnen gebruikt worden. Pantone- en andere spot colours dient u eerst in uw eigen opmaakprogramma om te zetten naar CMYK, zodat het PDF-bestand later op een correcte manier 4-kleuren gescheiden kan worden.

FONTS
Alle fonts moeten integraal in de PDF-file ingesloten zijn.

AFBEELDINGEN
Alle foto's en andere afbeeldingen moeten ingescand en/of opgemaakt zijn met een minimale resolutie van 300 ppi (Pixels Per Inch).

BIJSLUITERS

Een bijsluiter kan niet breder zijn dan 210 mm en niet hoger dan 297 mm. Bij de afwerking van het magazine worden meegebrocheerde of meegelijmde bijsluiters ALTIJD bovenaan 5 mm afgesneden.
Minimumpapiergewicht van de bijsluiter: 80 gram/m².
Let erop: meegeniete encarts van slechts 1 blad moeten in magazines met geniete rug steeds voorzien zijn van een terugslagklep met dezelfde hoogte van het document en met een breedte van 10 cm.
Deze terugslagklep kan eventueel bedrukt worden.

MEEGENIET
Een bijsluiter kan in het midden van het magazine meegeniet worden.

LOS BIJGESLOTEN
Een bijsluiter kan los meegestuurd worden in de gebruikelijke verpakking van het magazine. Deze bijsluiter mag niet groter zijn dan het formaat van het magazine en mag maximaal 120 g wegen.

GEKLEEFD
Een bijsluiter of een antwoordkaart kan op een pagina in het magazine gekleefd worden. In dit geval is een koppeling aan een pagina publiciteit verplicht en kan er om technische redenen geen vaste plaats worden gereserveerd in het magazine.

GADGET EN SAMPLING
Prijsofferte op aanvraag: onder voorbehoud van technische haalbaarheid.

KLEURPROEVEN

De bijgeleverde drukproef wordt bij een digitaal productieproces enkel en alleen nog gebruikt om te controleren of de inhoud van het aangeleverde digitale materiaal overeenkomt met de intenties van de maker/ontwerper van de publicitaire inlassing. De kleurechtheid van de uiteindelijke weergave in het magazine wordt volledig bepaald door de CMYK-waarden, ingesloten in de digitale informatie van de files. Deze kleurwaarden worden niet meer gewijzigd en de publicitaire inlassing zal bijgevolg de kleuren hebben die voortkomen uit de door de maker/ontwerper ingesloten CMYK-waarden.

Alle niet-CMYK compatibele kleurindicaties (RGB of spot colours) worden door onze grafische software omgezet naar CMYK-waarden die kunnen resulteren in kleuren die niet de intentie weergeven van de maker/ontwerper van de publicitaire inlassing. Het is daarom uiterst belangrijk dat alle kleurgevoelige inlassingen uitsluitend in CMYK aangeleverd worden.

NIET-DRUKKLAAR MATERIAAL

Indien u niet over digitaal drukklaar materiaal beschikt, dan kunt u die op basis van foto's en teksten laten aanmaken door onze diensten. Ook materialen en producten kunnen door onze diensten gefotografeerd worden. De opmaakkosten zijn niet in de advertentieprijzen inbegrepen en zijn vooraf te bespreken volgens het gewenste resultaat.

TECHNISCHE AFSPRAKEN

Voor alles wat niet specifiek vermeld is, wordt verwezen naar 'FEBELGRA Handboek - Beroepsgebruiken en Algemene Voorwaarden eigen aan het Drukkerijbedrijf'.

PLAATSING
Alle advertenties verschijnen in normale omstandigheden op een linkerpagina.
Iedere speciale plaatsing moet duidelijk op het order vermeld zijn, daarbij wordt telkens een toeslag van 25% aangerekend.

KLEURVERSCHILLEN
De productie van onze magazines gebeurt per katern van 16 tot 32 pagina's.
Zo komen meerdere publicitaire pagina's in eenzelfde inktzone te liggen. Betrokken pagina's worden dan automatisch met dezelfde gemiddelde drukinktdensiteitswaarde gedrukt. Lichte kleurafwijkingen ten opzichte van vorige advertenties en/of bijgeleverde kleurproeven zijn daardoor soms onvermijdelijk.

ANNULERING
Iedere annulering van een order moet gebeuren zoals vastgelegd in onze verkoopsvoorwaarden.
Annulaties worden bovendien niet meer aanvaard vanaf 6 weken voor de verschijningsdatum van het magazine.
Omslagbladzijden (cover 1, 2, 3 en 4) kunnen niet geannuleerd worden.

TERMIJNEN AFLEVERING MATERIAAL

De deadlines voor het aanleveren van het materiaal kan u raadplegen op de online tarieffiches en worden u na uw reservatie persoonlijk gemaild.


PRINTFORMATEN

Wij aanvaarden enkel nog drukklaar publicitair materiaal in de vorm van PDF-files die voldoen aan de PDF/x of Medibel+ normen. Verder bestaat de mogelijkheid de integrale, grafische realisatie van een publicitaire inlassing in handen te geven van onze eigen dtp-afdeling.
Alle printmateriaal in het Nederlands en het Frans aanleveren.

cover 1COVER 1

Niet-aflopend
192 x 220 mm

2 pagina's2 PAGINA'S

Aflopend
420 x 297 mm.
Aan de buitenzijde 5 mm snit

Niet-aflopend
402 x 276 mm

1 pagina1 PAGINA

Aflopend
210 x 297 mm.
Aan de buitenzijde 5 mm snit

Niet-aflopend
192 x 276 mm

halve pagina1/2 PAGINA 

Niet-aflopend 
192 x 136 mm 
94 x 276 mm

vierde pagina1/4 PAGINA

Niet-aflopend 
192 x 66 mm  
94 x 136 mm 
45 x 276 mm

achtste pagina1/8 PAGINA

Niet-aflopend
192 x 31 mm
94 x 66 mm
45 x 136 mm


AANLEVEREN ONLINE

Het online materiaal kan aangeleverd worden via pub@pmg.be / pub@pmg.nl.

ONLINE FORMATEN

TRAFFIC TEXT UNIT

  • Titel NL + FR: max. 50 tekens per taal, spaties en leestekens inbegrepen
  • Tekst NL + FR: max. 250 tekens per taal, spaties en leestekens inbegrepen
  • Afbeelding: 1 beeld, verhouding 16:9, als JPG-file
  • Geldige URL: 1 website adres per taal

    Deadline: 12 werkdagen voor verschijning

SITE TRAFFIC UNIT

  • Titel NL + FR: max. 20 tekens per taal, spaties en leestekens inbegrepen
  • Tekst NL + FR: max. 80 tekens per taal, spaties en leestekens inbegrepen
  • Afbeelding: 1 beeld, verhouding 16:9, als JPG-file
  • Geldige URL: 1 website adres per taal

    Deadline: 5 werkdagen voor verschijning

BRANDED STORY / NEWS

  • Titel en tekst NL + FR: als doc-file
  • Afbeelding: 1 of meerdere beelden als JPG-file
  • Video: als mp4-file

    Deadline: 12 werkdagen voor verschijning.

Verspreiding

België:
- Betalende abonnees
- Superettes (opp.: 400-800 m²)
- Supermarkten (opp.: 400-2.500 m²)
- Hypermarkten (opp.: groter dan 2.500 m²)
- Warenhuizen
- Aankopers F1, F2 en F3
- Zelfbedieningen, zelfstandigen en aankoopcentrales
- Zelfbedieningsfilialen
- Rayonverantwoordelijken
- Toeleveranciers van de sector

CIM-gecontroleerd

7 500 exemplaren

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij Retail  

Retail maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.